Monday, June 4, 2012

Welcome to Balakong ....

Minggu ini dah masuk kerja selepas seminggu bercuti. Balik kampung cuti sekolah ini memang penat. Selama seminggu bercuti, tiap-tiap hari saya ikut abah ke kenduri kahwin mewakili mak kerana mak sakit.  Yang bestnya, kenduri kahwin sekarang, makanan sampingan memang banyak seperti kerepek2 dan kuih-muih. Kalau tak mahu makan berat seperti nasi, boleh makan kuih-muih seperti bubur ajer. Sabtu lepas saya drive balik ke rumah, dalam 7 jam dah sampai termasuk berhenti makan dari KB ke KL.  Suami saya bising juga. Dia kata mesti saya bawa kereta laju. Haa..haa.... sebenarnya kereta tak banyak. Lori pun tak banyak, itu yang boleh laju sikit.  Sebenarnya, rasa penat kat badan tak habis lagi.

Tapi yang bestnya minggu lepas, dalam seminggu cheese powder saya dah habis 4kg terjual. Rasanya minggu ini kena ambik stok lagi sebab cuma tinggal lagi 2kg dalam simpanan. Tempahan cookies pun cuma sorang ajer dalam bulan ini dan hari minggu memang banyak lepak. Ahad lepas dah pegi berjalan rumah makcik. Minggu ini tak tahu nak buat apa pulak. :(





No comments: