Monday, December 28, 2009

Tempahan dibuka

Dah lama saya tak ambik tempahan, hampir 3 minggu sebab outstation. Bulan 12 ni memang bulan yang sibuk dengan kerja. Out station kali ni saya telah pergi ke beberapa negeri iaitu dari Kelantan ke Kedah dan akhirnya ke Perak. Bestnya kerja kali masuk hutan jumpa gajah liar. Memang bahaya sebab kumpulan saya terserempak dengan gajah dan saya serta Ramli (technician dari Sabah) yang ternampak gajah dalam 50 meter ajer depan kami sebab kami yang jalan depan dulu. Sebenarnya, kami nak ambik sampel air dalam hutan Gua Musang untuk buat kajian dan memang tak boleh masuk dengan 4WD. Itulah sebabnya kami jalan kaki dalam 800 meter dan tinggal 800m lagi nak sampai ke tempat yang nak di tuju terserempak ler pulak dengan gajah. Memang malang betul hari tu. Bulan lepas saya bermalam (berkhemah) dalam hutan kat Bentong, Pahang dan tempat kami buat kajian memang dikelilingi oleh gajah, tak ada ler pulak kami terserempak atau gajah datang kat kami. Tapi kali ini tak tau ler, kut2 ada orang kami yang terpijak taik gajah itu yang boleh terserempak. Salah satu petua masuk hutan pantang pijak taik gajah. Gajah memang tau (percaya atau tidak, itu memang tuhan anugerahkan kepada makhluk tu).

O.k ler kepada sesiapa yang nak menempah memang saya dah buka tempahan untuk tahun depan. Di kesempatan ini juga yang tinggal lagi 2 hari masuk tahun baru, saya ingin mengucapkan selamat tahun baru untuk semua peminat2 decor cookies. Saya berdoa semoga akan lebih berjaya untuk tahun2 akan datang.

No comments: