Wednesday, August 15, 2012

Marble Cheese Cake dan Cheese tart

Marble Cheese Cake Moist

Marble cheese Cake Gebu

Cheese Tart
Alhamdulillah, semalam dapat juga siapkan 2 jenis mable Cheese Cake dan Cheese tart untuk bawa balik kampung hari ini.  Bapa mertua saya memang suka saya punya marble cheese cake.  Kali ini saya buat 2 jenis iaitu yang moist dan yang gebu. Kedua-dua jenis kek ini, hendaklah disimpan dalam peti sejuk baru kek rasa betul2 moist. Lagipun kek itu berasaskan cheese memang kena simpan dalam peti sejuk baru tahan lama. Semalam juga saya dah siapkan cheese tart sebanyak 2 tray. Anak saya Arfa yang letak blueberry dan cheese cream, itu yang nampak comot2. Saya pukul 3 pagi baru tidur selepas semua siap.  Hee...hee... sebenarnya selepas sembahyang maghrib terus tidur dulu dan dalam pukul 11 baru start buat.  Sebenarnya nak kata tidur betul2 tak adalah sebab anak2 asyik kejut tanya pukul berapa nak buat kek. Mereka tak sabar sebenarnya nak makan cheese tart. Adib sebelum tidur pukul 3 pagi sempat lagi makan cheese tart... tak sabar2 dia nak merasa makanan favourite dia tu.

No comments: