Tuesday, November 24, 2009

Birthday Anak Sulung

Semalam birthday anak sulung saya yang ke 11 tahun. Sehari sebelum tu husband ada beritahu yang dia terdengar along dan adik2nya berborak pasal birthday alongnya. Mereka bincang nak hadiah apa dan apa yang along nak ibu masak special untuk birthdaynya. Husband beritahu saya. Memang nak tergelak ada jugak. Anak2 saya memang suka sambut hari jadi. Macam2 permintaan dia minta. Husband pun tanya jugak samada nak beli kek? Saya kata saya nak buat sendiri ajer. Memandangkan cuti sekolah, saya beli hadiah raket badminton untuk along. Adik2nya pun dapat jugak tapi yang murah ajer.



Memandangkan Aidil suka warna biru, saya buat kek color biru. Atas kek tu penuh dengan coklat rice warna-warni. Sebenarnya anak2 saya yang cipta. Mereka kata nak letak coklat rice. Saya suruh letak sendiri kat tepi-tepi. Tengok2 dah berterabur atas kek. tak apalah. Yang penting mereka bahagia dan suka hasil kerja diri sendiri. Sebagai ibu, hati kita pun gembira dapat hasilkan kek sendiri untuk anak2.

No comments: