Wednesday, October 21, 2009

cakes kecik-kecik

Saya buat cup cakes untuk Pn Zehan cukup2 ajer adunan untuk 25 biji tapi macam biasa, anak2 saya mesti nak juga. Barang2 pun semua dah dihantar kerumah baru. Nasib baik ada bekas kecil untuk buat biskut raya tu. Jadi saya dapat ilham untuk membuat cupcakes kecil. Saya rasa senang jugak anak2 nak bawa bekal ke sekolah dan sebiji terus boleh masuk mulut. Memang praktikal dan saya rasa sesuai juga buat bila anak2 ada jamuan sekolah. Budak2 pun bukannya nak makan kek banyak2 pun. Saya tak deko pun sebab anak tak suka buttercream tu. Inilah hasilnya.



Cakesnya comel ajer. Saya pun tak sempat nak merasa sebab 2 bekas kuih raya tu sekelip mata ajer 2 anak saya habiskan. Mereka siap makan dan bawa kesekolah. Yang lawaknya, anak ketiga saya siap beri kat cikgu kelas kafanya lagi. Dia balik rumah terus beritahu yang cikgunya kata sedap dan suruh bawa lagi. Ha...ha.... cikgu kena tunggu waktu jamuan sekolahlah baru saya akan buat. Bukan apa, leceh sebab kecik2 nak bakar tu.

No comments: